Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012

Καλη ανταμωση μαχητη της ζωης, αγωνιστη της λευτεριας και της δημοκρατιας. Δεν εφυγες, εισαι παντου και θα εισαι παρων σε ολους τους αγωνες, μαζι με τα αλλα παλληκαρια που οπως και συ, κρατησατε ψηλα τη σημαια της περηφανειας και του αγωνα!!!!



87 , στον αγώνα, στα ασφυξιογόνα,
να τα δίνει όλα..
όταν πλήθος ούτε μιά συμπαράσταση
απ’το pc…δεν δίνει
άποιος φωτογράφος γύρισε το φακό σε κάτι ασυνήθιστο.. κάτι ασυνήθιστα παράξενο… ένας πάππους από κείνους που τα εγγόνια του λένε ιστορίες στα παιδιά τους … γιατί τα μικρά δεν κάνει να “ενοχλήσουν” τον πολύ ηλικιωμένο κύριο.
Ένας παππούς από κείνους που ζει σα  νέος … φωνάζει..διεκδικεί την ελευθερία του δρόμου ένας παππούς που βλέπει,βλέπει πως έχουν τα πράγματα στο δρόμο.. .δεν ευελπιστεί να τουμπάρει την καταστολή με τις άσπρες του τρίχες και την ριτιδιασμένη του όψη.
Δεν είναι από κείνους που φετιχοποιούν αλλοτριώνοντας τα μέσα ή που σφηνώνουν την εικόνα τους στην βρομισμένη αισθητική του τώρα.
`
Ο παππούς με την μάσκα…ο παππούς που πριν λιγες μέρες σε κάποια απεργία ήταν στο δρόμο ΠΛΑΙ ΜΑΣ , κατέληξε.
Δευτέρα 26/11 , κηδεύτηκε  στο νεκροταφείο της Καισαριανής
Πάντα μπροστάρης σ’ όλους τους πολιτικούς, συνδικαλιστικούς και κοινωνικούς αγώνες.
Ο Βασίλης Παπανίκος του Λάμπρου, γεννήθηκε το 1925 στο Καλόχι Γρεβενών. Στα εφτά του χρόνια χάνει και τον πατέρα του και ο Βασίλης γίνεται τρόφιμος του ορφανοτροφείου Γρεβενών. Μετά τη στοιχειώδη εκπαίδευση εγγράφεται στη Γεωργική σχολή Πτολεμαΐδας. Με την κύρηξη του πολέμου του 1940…
Ο Βασίλης εκπαιδεύεται στα μετεωρολογικά όργανα και προσφέρει τις υπηρεσίες του στην αεροπορία και το υπουργείο γεωργίας. Στις 7 Απριλίου του 1941 γράφεται εθελοντής για τη στρατιωτική σχολή του Καϊρου, ματαιώνεται όμως η μετάβασή του γιατί το πλοιάριο που θα τους μετέφερε βομβαρδίστηκε και βυθίστηκε απο τα Γερμανικά Στούκας. Επιστρέφει ξανά στη σχολή Πτολεμαΐδας κι εκεί πρωτοστατεί στη ματαίωση ίδρυσης οργάνωσης Οχράνας απο το Σλαβομακεδονικό στοιχείο.
Οργανώνεται στο ΕΑΜ νέων και απο τον Κώστα Μωυσιάδη οργανώνεται στην ΟΚΝΕ όπου αναλαμβάνει υπεύθυνο καθοδηγητικό ρόλο στην οργάνωση νεολαίας. Στο χωριό Καλόχι ήδη έχει συγκροτηθεί η πρώτη ένοπλη αντάρτικη ομάδα. Μετά τη μάχη του Σνιχόβου το Καλόχι αποτελεί σταυροδρόμι διέλευσης ενόπλων αντάρτικων ομάδων.
Ο Βασίλης αναλαμβάνει υπεύθυνο καθοδηγητικό ρόλο στην οργάνωση της ΕΠΟΝ. Μετά τις εκκαθαριστικές επιχειρήσεις των Γερμανών τον Ιούλιο του 1944 με προτροπή του γραμματέα της περιφερειακής επιτροπής της ΕΠΟΝ οι ΕΠΟΝΙΤΕΣ των Γρεβενών εντάσσονται στον μόνιμο ΕΛΑΣ, ο Βασίλης αναλαμβάνει υπεύθυνο ρόλο τροφοδοσίας των ανταρτών, πέρα όμως από αυτή του την αποστολή πήρε μέρος και σε αρκετές μάχες.
Μετά τη συμφωνία της Βάρκιζας διώκεται ανηλεώς, καταφεύγει στις ομάδες καταδιωκόμενων δημοκρατικών πολιτών. Το 1947 συλλαμβάνεται στην Αιανή Κοζάνης, παραπέμπεται στο στρατοδικείο Κοζάνης και δικάζεται σε 9 χρόνια. Στις 23 Οκτωβρίου του 1949 ξαναδικάζεται από το ίδιο στρατοδικείο σε θάνατο. Η ποινή αυτή μετατρέπεται σε ισόβια απο το αναθεωρητικό δικαστήριο και παρέμεινε στις φυλακές μέχρι το Γενάρη του 1956.
Μετά την αποφυλάκισή του εντάσσεται στην ΕΔΑ και εργάζεται στην οργάνωση Αγίου Αρτεμίου.
Το 1964 με τη διαμάχη στις γραμμές της ΕΔΑ σε Χρουτσοφικούς και Μαοϊκούς εγκαταλείπει την οργάνωση και φεύγει για τη γενέτειρά του.
Ασχολείται πλέον με τον αγροτικό συνδικαλισμό πρωτοστατώντας σε όλους τους αγώνες του αγροτικού κινήματος. Την περίοδο της Χούντας τίθεται σε κατ’ οίκον περιορισμό. Του στήνουν μια δολοφονική απόπειρα αλλά οι εκτελεστές αρνούνται να την πραγματοποιήσουν τελικά.
Μετά τη μεταπολίτευση ο Βασίλης με την ίδια θέρμη εξακολουθεί να αγωνίζεται μέσα απο τις αγροτικές και συνεταιριστικές οργανώσεις.
Μέχρι και την ημέρα του θανάτου του (Κυριακή 25/11/12) ήτανε μέλος του ΣΥΡΙΖΑ Καισαριανής.
Η φωτογραφία του Βασίλη Παπανίκου με την αντισφυξιογόνο μάσκα στο πρόσωπο κατά την διάρκεια των μεγάλων διαδηλώσεων του… 2011, έκανε τον γύρο του κόσμου μέσω των διεθνών φωτο ειδησεογραφικών πρακτορείων και αποτύπωσε δραματικά την βίαιη καταστολή που επιχειρήθηκε εναντίον των διαδηλωτών, αλλά κυρίως, την αγωνιστικότητα και την αγωνία για ένα καλύτερο αύριο.

Και ένα Σχόλιο από το Ιντυμίντια

`
Hey Παππου , που πας ρε ; Ξευτιλισες τα τρεντυ νιατα .
Που πας ρε Παππου ; Εκανες τα μαγκακια με τους σηκωμενους γιακαδες να δειχνουν φλωράκια στα καφε που αραζουν …
`
Που πας παππου ;
Τωρα σε θέλαμε , οχι για να μπεις μπροστα , ουτε για να εισαι μεσα στα δακρυγονα οπως σε γνωρισαμε ,σε θελαμε να δεις τι θα
κανουμε συντομα .
`
Που πας ρε παππου ; εισαι πιο νεος απο οσους ειδα προχτες το βραδυ στα μπαρ να πινουν και στα καφε την Κυριακη για αθλητικα
και στοιχηματα να λενε ..
`
Hey Παππου δεν πέθανες , εμεις ειμαστε νεκροι που σε κοιταμε απο τις οθονες των υπολογιστων και των Hi tech κινητων μας .
Που πας παππου ; θα χασεις το καλυτερο το πανηγύρι .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τελικά οι ''θεωρίες συνομωσίας'' δεν δείχνουν να είναι και τόσο θεωρίες, πόσο μάλλον συνομωσίας.

Ακου ρε φίλε έκπληξη. Βιολογικά εργαστήρια κατασκευής ιών στην Ουκρανία, προφανώς όχι για θεραπευτικούς λόγους και μάλιστα, χρηματοδοτούμε...