Σάββατο 25 Απριλίου 2015

ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΩΝ Γράφει η Τζένη Βαμβακά Τ. Βουλευτής Β΄ Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ

ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΩΝ
Γράφει η Τζένη Βαμβακά
Τ. Βουλευτής Β΄ Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ 


Υπάρχουν παθογένειες 30 χρόνων κακής διαχείρισης των προηγούμενων κυβερνήσεων που δημιούργησαν μαζί με τις τράπεζες ένα χάος στην ζωή των πολιτών αυτής της χώρας με απλόχερο δανεισμό και ξαφνικά απαιτούμε από μια τρίμηνη κυβέρνηση να λύσει το θέμα των πλειστηριασμών και των κόκκινων δανείων με ένα μαγικό ραβδάκι άμεσα.

Προς ενημέρωση λοιπόν η ρύθμιση για την απαγόρευση των πλειστηριασμών μέχρι το τέλος του χρόνου έχει σχεδόν ολοκληρωθεί από το υπουργείο Οικονομίας και αναμένεται η κατάθεσή της στη Βουλή τις προσεχείς ημέρες.

Ο Υπουργός Οικονομίας κ. Σταθάκης δήλωσε πως θα υπάρχει και επιμήκυνση και απομείωση επιτοκίων ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα του κάθε οφειλέτη.

Σε ό,τι, δε, αφορά την προστασία της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς θα τεθούν κριτήρια με βάση τη συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, το μηνιαίο εισόδημα και τις τραπεζικές καταθέσεις, έτσι ώστε επί της ουσίας να κλείσει το οποιοδήποτε θεσμικό περιθώριο για πλειστηριασμούς.

Το θέμα έχει ήδη μπει στο συνολικό πακέτο των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς του ΔΝΤ, της ΕΕ και της ΕΚΤ και ως «κόκκινη» γραμμή θεωρείται η κατάθεση νομοσχεδίου που δεν θα επιτρέπει να βγαίνει στο… σφυρί η βασική στέγη των οφειλετών προς τις τράπεζες.

Όσο για τα κόκκινα δάνεια έως ότου ολοκληρωθεί η ρύθμιση για τα κόκκινα δάνεια έως το καλοκαίρι υπάρχει ο νόμος Κατσέλη που μπορεί να βοηθήσει τους ενδιαφερόμενους. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι το νομοθετικό πλαίσιο για τα «κόκκινα» δάνεια, θέτει ως διττό στόχο:

Την αποκατάσταση της ρευστότητας και την ανακούφιση των οφειλετών. Το σχέδιο Σταθάκη αφορά το σύνολο των «κόκκινων» δανείων, δηλαδή στεγαστικά, καταναλωτικά, επιχειρηματικά, αγροτικά, καθώς και οφειλές προς Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία κ.λπ. θα υπάρξει ρύθμιση που δεν θα είναι οριζόντια και για τη δόση του δανείου θα λαμβάνεται υπόψη η σημερινή οικονομική κατάσταση του οφειλέτη.

Παράλληλα θα συσταθεί ένας δημόσιος ενδιάμεσος φορέας διαχείρισης ιδιωτικού χρέους, όχι ως μία «κακή τράπεζα». Πρόκειται, ουσιαστικά, για μία διαχειριστική αρχή κάθε τύπου ληξιπρόθεσμης οφειλής προς τις τράπεζες, που θα λειτουργεί ως ελεγκτής των τραπεζών ως προς την εφαρμογή των συμφωνημένων ρυθμίσεων.

Ο φορέας αυτός θα διαχειρίζεται, όπου υπάρχουν, το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δανειολήπτη σε τράπεζες και θα βρίσκεται σε επικοινωνία και συνεργασία με τις ειδικές επιτροπές εξώδικου διακανονισμού για χρέη προς το Δημόσιο και με ασφαλιστικά ταμεία για χρέη προς ασφαλιστικούς οργανισμούς, ώστε να υπάρχει συνολική εικόνα των βαρών και άρα των διευκολύνσεων του κάθε δανειολήπτη.

Με αυτά τα δεδομένα, προς το παρόν, ο οφειλέτης που θέλει να κατοχυρώσει την κύρια κατοικία μπορεί ουσιαστικά να στραφεί στην επιλογή του νόμου Κατσέλη (3869/2010). Στο πλαίσιο αυτού, προβλέπεται αίτημα διάσωσης της πρώτης κατοικίας και ρύθμιση των οφειλών όπως κατά περίπτωση κριθεί από το δικαστήριο.

Ο οφειλέτης υποβάλλει αίτηση στο Ειρηνοδικείο. Μέχρι να εκδοθεί απόφαση προστατεύονται η κύρια κατοικία του και όλα τα περιουσιακά του στοιχεία. Σε αυτό το χρονικό διάστημα καταβάλλει μία «συμβολική» δόση προς την τράπεζα - για το ακριβές ποσό λαμβάνεται υπόψη η οικονομική του κατάσταση.

Πρόκειται για τη λεγόμενη ελάχιστη καταβολή, η οποία θα πρέπει να υπερβαίνει το 10% της τελευταίας ενήμερης δόσης, με ελάχιστο συνολικό ποσό καταβολής τα 40 ευρώ μηνιαίως.

Όμως επάνω σε αυτό υπάρχουν νομικοί που μπορούν να ενημερώσουν και να καθοδηγήσουν τους ενδιαφερόμενους. Αφήνω λοιπόν την νομική γνώση σε εκείνους που είναι αρμόδιοι για να παρέμβουν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τελικά οι ''θεωρίες συνομωσίας'' δεν δείχνουν να είναι και τόσο θεωρίες, πόσο μάλλον συνομωσίας.

Ακου ρε φίλε έκπληξη. Βιολογικά εργαστήρια κατασκευής ιών στην Ουκρανία, προφανώς όχι για θεραπευτικούς λόγους και μάλιστα, χρηματοδοτούμε...